Logisztika és raktározás

A logisztika nem más, mint az adott áru elszállításának pontos megszervezése, hogy a termékek a megfelelő feltételek mellett és a szükséges körülmények között meghatározott időre eljussanak a célvárosba. Legyen szó kis mennyiségű, távoli határidejű termékek egyszeri szállításáról vagy éppen nagy mennyiségű, akár különleges igényű termékek rendszeres szállítmányozásáról, a legfontosabb, hogy a tökéletes szolgáltatót megtaláljuk.

Az első és legfontosabb szempont a szolgáltató kiválasztásánál a raktár minősége. Ha például speciális igényű termékek tárolására, raktározására és szállítására keresünk szolgáltatót, a raktár minősége kiemelkedő: a megfelelő hőfokon való tárolás vagy éppen a párától való védelem számos termék esetében kiemelt szerepet kap, bizonyos termékeknél az állag megóvását, a végleges károsodás elkerülését jelentheti egy ilyen apróság.

Sok esetben azonban nincs szükség a termék raktározására, sőt, a mielőbbi leszállítás, a határidők precíz betartása a fontos. Hazánk egyik legnagyobb gabona-szállítmányozó vállalatának vezetője úgy véli, hogy a legfontosabb egy szállítmányozó cég kiválasztásánál az ár és a megbízhatóság, de jelentős még a minőségi, precíz munkavégzés és a határidők betartása is.

Ennek fényében ma Magyarországon az olyan vállalatok indulnak a legjobb esélyekkel, akik évtizedes tapasztalatokkal, kiváló referenciákkal és gyakorlott csapattal rendelkeznek a raktározás és a belföldi szállítmányozás terén. A megfelelő szolgáltató azonban nem feltétlenül van jelen a magyar piacon két-három évtizede: tökéletes szállítmányozót találhatunk a fiatalabb vállalatok között is, amennyiben szívesen spórolnánk hosszú távon a szállítási költségeken azáltal, hogy rászánjuk az időt az utánajárásra. Tekintsük meg a partnerjelöltek gépparkját, raktárait, beszélgessünk el vezetőkkel és dolgozókkal, akár szerződést is írhatunk egy-egy próbamunkára. Ne higgyünk az ígéreteknek, csak a saját szemünknek, viszont hallgassunk a megérzéseinkre és bízzunk a saját tapasztalatainkban. Pozitív tapasztalatok esetén pedig ne féljünk a fiatalabb vállalatokkal szerződni, hiszen lehet, hogy épp partnerünkké fogadjuk a jövő nagy neveinek egyikét.

stat